קונפיגורציה

מתוך Coral Creative Technologies Wiki
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

תפריט המערכת

החשבון שלי

הגדרות כלליות על האתר: שם האתר, שם התצוגה של המשתמש, כתובת דוא"ל, שינוי סיסמא

הודעות

הודעות מערכת ממג'נטו. החשובות יותר מביניהן יופיעו גם כפופ-אפ בכניסה לאתר.

כלים -> גיבוי

אפשרות לגבות את בסיס הנתונים של האתר ולהוריד את קובץ הגיבוי. הקובץ יופיע בספריה var/backups שבמנהל הקבצים. חשוב לא לסגור את העמוד עד שהגיבוי מסתיים.

עיצוב

במידה ורוצים עיצוב "עונתי" לחנות, ניתן לקצוב זמן התחלה וזמן סיום שהחנות "תלבש" את העיצוב. לדוגמה: עיצוב ירוק בט"ו בשבט או בשבועות, עיצוב כחול-לבן ביום העצמאות וכו'.

ייצוא/ייבוא

מנגנון שמאפשר:

  • ייצוא החנות על מנת לעשות שימוש ברכיבים שונים שלה: קטלוג מוצרים, מאגר לקוחות וכו'. המידע ייוצא בפורמט csv, שיאפשר עבודה באקסל למרות שמומלץ לא לעבוד באמצעות אקסל מפני שהוא לעיתים מוסיף לקובץ מידע לא רצוי אם רוצים לייבא אחר כך את הקובץ המעובד בחזרה.
  • ייבוא מידע למערכת כגון מוצרים חדשים, לקוחות וכו'. כמובן שהמידע צריך להיות מסודר בצורה שתתאם את מבנה הדאטהבייס של החנות. חשוב לציין שכל מגע עם הדאטהבייס הוא בלתי הפיך, ולכן כדאי לתת את הטיפול בייבוא מוצרים לאדם מיומן. הוראות לייבוא מידע ניתן למצוא כאן.

ניהול מטבעות

ניתן לשלם בסוגי מטבעות שונים, בחנויות שונות (או אפילו באותה החנות) שפונות למדינות שונות. מג'נטו מאפשרת לקבוע את היחס ביניהם ואת הסמל שלהם, לדוגמה האפשרות לסמן שקל חדש בתור ש"ח או ₪.
בברירת המחדל, עדכון היחס בין המטבעות צריך להיעשות באופן ידני, כלומר, בכל יום חייבים להסתכל על שערי המטבעות ולעדכן את החנות. הדבר טרחני מאוד, אך יש דרך להתגבר עליו באמצעות שימוש בתוספים או בעזרת תכנות קל שישתמש במנגנון הקרוי Cron לתזמון פעולות, שעליו הסברנו קודם.
כאן יש הוראות לעדכון אוטומטי של שערי המטבע.

תבניות דוא"ל

מג'נטו מרבה לשלוח למשתמשים דואר אלקטרוני כחלק מהאינטראקציה איתו. למעשה, רוב פעילויות המשתמש כרוכות בשליחת אימייל: רישום, שחזור סיסמא, הזמנה, משלוח וכו'.

ניתן ליצור תבניות אימייל, על מנת להשתמש בהן עבור הודעות כאלה, במודול Transactional Email. ניתן גם להתבסס על תבניות קיימות במערכת. במג'נטו מגיעות יותר מ-30 תבניות שונות ביחד עם ההתקנה הבסיסית. ביצירת תבנית ניתן לייבא תבנית קיימת, מאוחר יותר ניתן להתאים עבור "הטריגר" את התבנית שיצרנו במקום המתאים ב- System -> Configuration (לדוגמה: System -> Configuration -> Sales -> Sales Emails, ניתן לבחור איזו תבנית תהיה בשימוש לאישור הזמנה חדשה, משלוח, זיכוי, חשבונית וכו'.

התבניות הקיימות במערכת מאוחסנות בספריית locale, בתת הספריה template/email. כלומר, בספריית השפה של האנגלית הן יאוחסנו כאן: app/locale/en_US/template/email/
יצירת התבניות כרוכה בכתיבת html ו-css עם שיבוץ פלייסהולדרים שונים שדולים מידע מותאם אישית.

יצירת משתנים

הרעיון של Custom Variables דומה לבלוקים סטטיים שמטמיעים בתוכן באמצעות שורטקוד. ניתן להגדיר מבנים של html או של טקסט, שניתן יהיה להטמיע בתבניות ורכיבי תוכן למיניהם בקלות, באמצעות לחיצה על Insert Variable בעורך הטקסט ובחירת המשתנה.

ניהול הרשאות

בחנויות גדולות עומס העבודה שנופל על מנהל אתר החנות לעיתים גדול. הפתרון הוא להעמיד לו כמה סגנים, ולתת לכל אחד הרשאות ניהול שונות. ישנם מקרים גם שעל מנת למנוע תקלות טכניות, למתפעלים של ממשק הניהול באתר יוגבלו סמכויות טכניות, כדי שרק בר-סמכא בארגון יוכל לשנות דברים מהותיים. לשם כך נועדה האפשרות ליצור משתמשים חדשים ולהאציל עליהם סמכויות (Roles). ברוב החנויות, עם זאת, הפונקציה הזאת לא נצרכת.

מג'נטו קונקט

מג'נטו קונקט הוא מרכז המפתחים של מג'נטו ובו ניתן לקנות (גם בחינם, כלומר להוריד) תוספים, תבניות ואמצעי עזר נוספים לאתר מג'נטו שלכם. בדרך כלל עושים שימוש בסקציה הזו מפתחים, או אנשים שמתחזקים את האתר שלהם באופן עצמאי.

ניהול מטמון

מטמון הוא מנגנון שעוזר לאתר להטען מהר יותר, כשהוא שומר אצל המשתמש חלק מהמידע של האתר, על מנת שבפעם הבאה שהוא נכנס אליו, לא יצטרך לטעון אותו מחדש ולהוריד אותו מהאינטרנט, מפני שהוא כבר יהיה אצלו במחשב. כך כל מה שנותר להוריד מהאתר, המידע שהשתנה, הוא פחות, ומשך הטעינה של האתר יהיה נמוך יותר. ביכולת מנהל האתר לבחור אילו חלקים של האתר אם בכלל, ישתמשו במנגנון המטמון. ראוי לשים לב לכך שכשעושים שינויים באתר, כשהמנגנון מופעל, יכול להיות שהשינויים לא יופיעו אצל מי שנכנס כבר פעם לאתר מפני שהמידע הקודם ייטען אצלו.

ניהול אינדקס

הרעיון בניהול אינדקס זהה לניהול מטמון בהבדל אחד: ב"מטמון" הכוונה לקבצים שנמצאים על שרת האתר, וב"אינדקס" הכוונה לנתונים שנמצאים בדאטהבייס של האתר, שהינם שני מקורות שונים מהם שואב האתר את המידע כדי להציג את עצמו. מנגנון אחסון המידע של מג'נטו מורכב מטבלאות רבות בדאטהבייס שהניווט ביניהן ארוך ואיטי, ולכן האתר יוצר טבלאות עזר כדי שהביצועים שלו ישתפרו. כשמאנדקסים את האתר מחדש, למעשה מרעננים את הטבלאות הללו, כך שיעברו אופטימיזציה לביצועים טובים יותר. עם עדכון נתוני המוצרים, יכול להיות שאם לא נעשה אינדקס מחודש, הנתונים לא "יעודכנו" באתר באמת אלא לאחר זמן, מפני שטבלאות העזר הללו לא הוזנו. מג'נטו עושה אינדקס מחודש (reindex) אחת לכמה זמן על מנת שהחנות תתעדכן, אם רוצים לאנדקס את האתר לפני שהאתר ירענן את עצמו מאליו, ניתן לעשות את האינדוקס הזה ידנית.

ניהול חנויות

בסקציה זו ניתן לפתוח אתרים חדשים, חנויות חדשות ו-Store View חדשים. כפי שנאמר שראשית המדריך, אתר הוא תת-מערכת שלמה בתוך הדומיין שבה ניתן לפתוח חנויות שונות עם קטלוגים שונים, מאגרי לקוחות שונים וכו'. Store View הוא מהדורה שונה של החנות שנפתחה במסגרת האתר, כמו לדוגמה מהדורה בשפה אחרת.

סטטוסי הזמנה

כשדיברנו על ניהול הזמנות, הוסבר כי להזמנה ישנו מחזור חיים מסוים עם כמה שלבים וכמה יוצאי דופן שעוצרים הזמנה או מעבירים אותה למצב המתנה. בסקציה זו ניתן לשנות ולהוסיף שלבים במחזור החיים, כולל הגדרות נוספות שניתנות לרשות המפתחים של האתר.

קונפיגורציה

כללי

קטלוג

לקוחות

מכירות

שירותים

מתקדם