וורפדרס - מדריך למשתמש

מתוך Coral Creative Technologies Wiki
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן הפופולארית בעולם ולא בכדי. היא מתאפיינת בפשטות ובאינטואיטיבית שאין מתחרים לה. עד כדי כך שחקירה עצמאית של המערכת תאפשר לעורך תוכן שאין לו היכרות כלל עם המערכת, על פי הערכתנו, להכיר אותה באופן שטחי שיאפשר תפעול שוטף של המערכת, בתוך שעות ספורות. המדריך הזה יכול לקצר במעט את התהליך, בתוספת הסברים קצרים על מערכות לניהול תוכן בכלל ותפעול וורדפרס בפרט.



כניסה לאתר

על מנת לגשת לממשק הניהול של האתר יש להוסיף לשורת הכתובת של העמוד הראשי את המילים wp-login.php.

עמוד הכניסה לאתר בוורדפרס העברית

מדובר בעמוד "מחסום" שמבקש ממכם, המשתמשים, להתפקד ולומר סיסמא. אם הכנסתם פרטים שתואמים את רמת ההרשאה המותרת כדי לגשת לממשק העריכה, תועברו לעמוד הראשי של ממשק העריכה. אחרת, תידחו.

לוח הבקרה

העמוד הראשי של ממשק העריכה הינו העמוד wp-admin ונקרא "לוח הבקרה".
מסתבר שאם תיגשו לעמוד כלשהוא בממשק העריכה, כולל wp-admin, תועברו ישירות ל- wp-login.php ורק אם תכניסו סיסמא נכונה תועברו הלאה.

לוח הבקרה, ובכלל ממשק הניהול, כולל ארבעה איזורים:

  1. תפריט צדדי - קישורים לכל מסכי הניהול הפנימיים
  2. מרכז העמוד - כולל רכיבי ישומים (הניתן לסידור בעזרת גרירה ושחרור drag & drop) המכילים קבוצות שונות שדות או מידע שהן חלק ממער הניהול.
  3. אדמין בר - סרגל שיופיע כל עוד מחוברים לאתר וכולל קיצורי דרך לפונקציות נפוצות באתר (איך מבטלים אותו?)
  4. אפשרויות תצוגה + עזרה: ברים שנפתחים בעזרת חיצים. בבר אפשרויות התצוגה ניתן לבחור את הרכיבים שיוצגו במרכז העמוד. בר העזרה כולל הסברים על תוכן העמוד.
ממשק הניהול של וורדפרס בעברית

פוסטים

ראשית כל יש להבדיל בין ההגדרה "האמיתית" של המילה "פוסט" לבין ההגדרה "המדוברת". בהגדרה, פוסט הוא שם כללי לפריט תוכן, כאשר ישנם סוגים שונים של פריטי תוכן שבעגת וורדפרס נקראים post-type. בפועל, בוורדפרס פוסט הוא הכינוי לסוג מסוים מאוד של פוסט שנקרא post. בדרך כלל "פוסט" (מסוג post, להלן כך נקרא לפוסטים שכאלה) משמש לאפיון תכנים דינמיים, המשמשים לרוב פרסומים בבלוג, מגזין, חדשות וכו'. על מנת למיין בין התכנים נוכל לסווג אותם לקטגוריות, על מנת לקשר ביניהם אסוציאטיבית נגדיר עבורם תגיות. בגלל השכיחות של תכנים שכאלה, כפי שראינו הפוסטים הנפוצים הללו הוגדרו כסתם-"פוסט". אבל כאמור ישנם סוגים נוספים של פוסטים, בחלקם נגע בהמשך: עמוד, פריטי מדיה, תגובה וכו'.

פוסט חדש בוורדפרס בעברית

פוסט חדש

ישנן כמה דרכים לפתוח פוסט חדש: הראשונה והמהירה: בבר העליון, מסמנים על "חדש" ובתפריט שנפתח לוחצים על "פוסט" השניה: בתפריט הצדדי, מעבירים את הסמן על "פוסטים", ובתפריט שנפתח לוחצים על "פוסט חדש"

ניתן גם לפתוח בעזרת מעבר לעמוד "כל הפוסטים" ופעולה מהעמוד הזה, בשתי דרכים:

  • בתפריט הצדדי, מעבירים את הסמן על "פוסטים" ולוחצים "כל הפוסטים"
  • בתפריט הצדדי מעבירים את הסמן על "פוסטים" ופשוט לוחצים

למעבר לעמוד "כל הפוסטים" לחצו כאן.

הפוסט הראשון שלי

השדות החשובים של פוסט הם:

  1. כותרת: שדה חובה - אי אפשר לפרסם פוסט בלי להגדיר אותו.
  2. גוף הפוסט
  3. קטגוריות
  4. תגיות
  5. תמונה ראשית

את גוף הפוסט עורכים ב-html, שפת תיאור מסמך שאיתה בעצם כותבים את המסמכים באינטרנט. אם אתם לא יודעים html, ניתן לערוך את הטקסט בעורך ויזואלי (בעגה מקצועית זה נקרא WYSIWYG), שמזכיר מעבד תמלילים WORD.
למעשה, וורדפרס מאפשרת לכם לערוך את הטקסט שלכם ב-WORD ולהעתיק אותו כמו שהוא לעורך הטקסט. החל מהגרסה החדשה של וורדפרס, 3.9, המערכת מזהה אוטומטית אם מקור הטקסט הוא ב-WORD ויודעת "לתרגם" אותו ל-html.

התמונה הראשית של הפוסט בדרך כלל נמשכת על ידי המערכת לתצוגה בעמוד הראשי של הפוסטים, לכן חשוב להגדיר אותה (איך מגדירים תמונה ראשית?).

התצוגה בעמוד הראשי של הפוסטים תהיה בדרך כלל כתמונה מוקטנת (thumbnail), המחשב יוצר אוטומטית עבור כל תמונה כמה גדלים שזה אחד מהם (ברירת המחדל היא 150x150 פיקסלים, ניתן להגדיר את גודלו של התאמבנייל)

לאחר מילוי כל השדות הרלוונטיים, תוכלו לפרסם את הפוסט בלחיצה על "לפרסם" בתיבה "לפרסם" שנמצאת בראש העמוד לצד שורת הכותרת.

אם תלחצו על "פרסום", תוכלו לתזמן את פרסום הפוסט. בברירת המחדל הפרסום הוא מיידי, אך תוכלו גם לדחות את פרסום הפוסט (הוא יפורסם ביום ובשעה שתזינו). כמו כן, תוכלו גם לתת תאריך פרסום שכבר היה והמערכת תתייחס אל פוסט כאילו הוא פורסם בעבר.

טקסונומיה

לצרכי נוחות ובעיקר לצרכי ניהול התוכן ניתן למדרג את התכנים להיררכיה מסויימת שתסווג את כל הפוסטים לנושאים ותתי-נושאים. כך במקרה הצורך, ניתן יהיה להציג בנפרד פוסטים מסוג מסוים באתר, או לחלופין בממשק הניהול לבצע פעולות מסוימות רק על חלק מהפוסטים. הדבר נעשה בעזרת מיון לקריטריונים שונים, טקסונומיות שלכל אחת כמה ערכים אפשריים. הערכים הללו נקבעים על ידי המשתמש, כלומר הוא יכול להוסיף ולהסיר אותם בעצמו, בכל פעם שהוא יוצר תוכן חדש הוא מסווג אותו, והדבר מקל עליו כאמור לנהל את התכנים.

טקסונומיה ניתן לקבוע לכל סוג תוכן. אנחנו כעת עוסקים כאמור רק בסוג התוכן שנקרא post, ולתוכן זה מוגדרים מראש שני סוגי טקסונומיות: קטגוריות ותגים. שערך אפשרי של קטגוריה נקרא "קטגוריה" וערך אפשרי של תגית נקרא "תג". שימו לב, במידה ותעסקו בסוגי פוסטים אחרים, ערך אפשרי של טקסונומיה ייקרא אחרת, "Term". כמובן ניתן לשייך פוסט לערך אחד או יותר (לדוגמה, לשתי קטגוריות). ניתן, ואף כדאי, לשייך פוסט לכמה סוגי טקסונומיה, על מנת להקל את הליך הסיווג של המערכת - לשייך פוסט גם לקטגוריה מסויימת, וגם לתג מסוים.

קטגוריות

הקטגוריות כאמור הטקסונומיה הברורה-מאליה יותר. תפקידן של הקטגוריות ברוב המקרים הוא למיין את התכנים הדינמיים שהינם פרסומים עצמאיים לסוגים שונים. לדוגמה, אם יש לכם עיתון, יהיו לכם מדורים שונים כגון: חדשות, עסקים, ספורט, אופנה. ובמדור הספורט יהיו לכם תת-קטגוריות: כדורגל, כדורסל, טניס. גם בכדורגל יכול להיות סיווג מעמיק יותר: כדורגל מישראל, אנגליה, איטליה, ספרד. וזה יכול להמשך: ליגת העל, לאומית, ארצית וכן הלאה. את הקטגוריות בדרך קובעים ומסווגים מנהלי התוכן באתר, והמיון אליהן נעשה כחלק משיקולי העריכה של התכנים.

תגיות

התגיות הן טקסונומיה נוספת, שעיקר הייעוד שלה הוא לצרכי קישור אסוציאטיבי בין פוסטים שונים. אם אתם רוצים לציין קשר בין פוסטים מקטגוריות שונות, תוכלו לציין את הנושא שלהם בעזרת תג. כמובן שפוסט יכול לעסוק גם בכמה נושאים, ככל שתציינו יותר מידע נוסף על הפוסט, כך יהיה לכם קל לדעת במה הוא עוסק - כך יהיה גם לאתר קל יותר לדלות בעבורכם את התכנים המתאימים למילות החיפוש, וכך גם תוכלו לנווט יותר בקלות בין תכנים דומים (בתוך האתר, או באמצעות "שרשרת אתרים" שמקשרת בין פרסומים בנושאים דומים שנמצאים באתרים שונים).

יוצא מכך אגב, שלתגיות יש שימוש נוסף וחשוב מאוד בקידום אתרים. מנועי החיפוש מתבייתים לעיתים על אינדקסים של תגיות, הם לחלופין משייכים נושא מסוים לאתר שלכם אם אזכרתם כבדרך אגב אותו ברשימה "התגים הפופולריים", וכמו כן תגיות מסייעות למשתמשים מזדמנים לנווט עמוק יותר אל תוך האתר (באמצעות הפונקציה "פוסטים קשורים").

עמודים

עמודים הם סוג נוסף של פוסט (במובן של post-type) שתפקידם העיקרי הוא להציג תכנים סטטיים, הווה אומר, תכנים "קבועים" שלא נמצאים בקונסטלציה שמשתנה לעיתים תכופות, ושהעיצוב שלהם קבוע מרגע שהקמנו את האתר ואילך. לדוגמה: אודות, צור קשר, שאלות נפוצות וכו'.
עמודים סטטיים גם יכולים לשמש כתבניות שבהן ישובצו תכנים של עמודים אחרים, כמו לדוגמה קטלוג מוצרים שהוא עצמו והעיצוב שלו נשארים קבועים ומה שמשתנה בו זו הזהות ("התוכן הדינמי") של המוצרים. למעשה, גם עמוד בלוג, עמוד שכולל את המאמרים האחרונים שהופיעו באתר, הוא עמוד סטטי, שהתכנים המשתנים בו הם מסוג-פוסט אחר.

פוסט מסוג "עמוד" כולל כמעט את כל מה שפוסט רגיל כולל - גוף הפוסט, כותרת, תמונה ראשית וכו'. ההבדל העיקרי הוא שניתן להגדיר בעבורו את מה שנקרא בממשק העריכה של וורדפרס "מאפייני עמוד". המשמעות של הדבר הוא:

  1. מס' סידורי של העמוד: במידה והחלטנו להציג את רשימת העמודים בצורה סידורית, המספר הזה יקבע באיזה מקום יופיע העמוד. במידה ולא נרצה להציע את הרשימה/תפריט בצורה סידורית, לא תהיה לשדה זה משמעות.
  2. תבנית עמוד: כאמור, מה שמאפיין עמוד הוא בעיקר העיצוב הקבוע שלו. המאפיין הזה קובע מה יהיה עיצוב העמוד הזה. יש מקרים שבהם מחליטים לתת לכל עמוד עיצוב משלו, אך זה כמובן לא הכרחי. הכל בהתאם לאפיון האתר, הנוחות והצרכים.

מאחר שעמוד בעיקרו דומה מאוד לפוסט רגיל, גם ההדרכה לגבי יצירת עמוד חדש דומה מאוד. בברירת המחדל לעמודים לא מוגדרת טקסונומיה ולכן אין בעריכת העמוד בלוקים שבהם ניתן להגדיר קטגוריות ותגים בעבור עמודים. בפוסט רגיל יש בחלק מהתבניות מנגנון הדומה ל"מאפייני העמוד" (כלומר, כזה המאפשר קביעת עיצוב העמוד) שנקרא "סוג תוכן", שמורה לאתר להציג תכנים שונים בצורות שונות (לדוגמה, להציג בצורה שונה סרטון וגלריית תמונות), אך זהו אינו חלק אינטגרלי ממהות העמוד.

פריטי מדיה

פריט מדיה הוא פריט המצורף לפוסטים שונים, באמצעות הטמעה (embed) או קישור (association). הוא כמובן יכול גם לעמוד באופן עצמאי, ולהיות מצורף לכמה פוסטים שונים. במידה והוא מצורף לפוסט, הוא נחשב כ-attachment, וניתן יהיה להתייחס אליו מתוך הפוסט שאליו נקשר בעתיד.

לכל פריט ישנם מלבד כתובת עליה הוא מסמן, גם שדות ש"עוטפים" אותו ונמצאים בדרך כלל בשימוש אותם הפוסטים שאליו נקשרו, או לחלופים בשימוש מנועי החיפוש. שדות אלה נקראים meta-data. השדות האלה כוללים לרוב את שם הפריט, התיאור שלו, מה שנקרא בקידום אתרים "טקסט חלופי" ועוד. לדידו של המשתמש, אין לשדות האלה שימוש אמיתי, מלבד במקרים בהם השדות האלה משמשים כטקסט שמופיע במסגרת סליידר. אם כך, השדות האלה משמשים בעיקר מקדמי אתרים ומנהלי תוכן.

איך מעלים פריט מדיה?

תגובות

תגובה היא גם סוג פוסט, אבל סוג מיוחד. מה שמיוחד בה היא בעיקר העובדה שמי שכותב אותה הוא לא עורך האתר, אלא הגולש.
השליטה היחידה שיש לעורך על הפוסט הזה (מלבד לערוך אותו כמובן) היא לשנות את הסטטוס שלו, מוצג (מאושר) או לא מוצג.
תגובות תמיד נלוות לפוסט, וניתן לצפות בהן רק בהקשר של הפוסט אליו הן נלוות.

בממשק הניהול של האתר, אם תעברו לעמוד התגובות, תוכלו לנהל אותן ובאבחת יד לאשר, לערוך, למחוק או פשוט לסמן כתגובת זבל.
בגלל אופיין של התגובות - תוכן שלא נשלט על ידי האתר, זוהי פרצה שמאפשרת לכל אחד (כולל לרובוטים) להגיב ולעיתים להציף בתוכן לא רצוי.
זוהי בעיה נפוצה בניהול בלוגים. תגובות זבל נקראות בסלנג אינטרנטי "ספאם", וקיימות כמה טכניקות לסינון ספאם:

  1. סינון תגובות חשודות בעזרת תכנות.
  2. שימוש במנגנוני אנטי-ספאם בתשלום.
  3. חסימה סלקטיבית של תגובות עבור פוסטים מסויימים.
  4. חסימה כוללת של תגובות עבור הפוסטים.

עוד על סינון תגובות (וחסימתן) כאן.

שליטה בעיצוב האתר

לפני שנוגעים בנקודה זו, חשוב לדעת שכל מפתח אתר יוצר את ממשק המשתמש, או יותר נכון, את אפשרויות הניהול של תצוגת האתר, בצורה שונה. ועדיין, סביר מאוד להניח שברוב המקרים יכלול הממשק כמה פונקציות משותפות. הפונקציות/אפשרויות הללו בדרך כלל מופיעים בעמוד שנקרא "התאמה אישית" / Customizing. בחלק מהמקרים הפונקציות הועברו לעמוד בשם "אפשרויות" / Theme Options. האפשרויות שנפרט אינן חובה בכל אתר, אך ניתן ליישם אותן בפיתוח אתר וורדפרס. הן בדרך כלל הסטנדרט. והרי הן:

  • שם האתר - בדרך כלל מופיע בראש העמוד, בכותרת העמוד (בדפדפן), במנועי החיפוש השונים וכו'.
  • תיאור האתר - בדרך כלל מופיע ככותרת משנה בראש העמוד ובמנועי החיפוש.
  • צבעים - באפשרותכם לבחור את הצבעים שיאפיינו סוגי כותרות שונים באתר.
  • טיפוגרפיה - באפשרותכם לבחור גדלי אותיות וסוגי כתב (font) כבור אלמנטים שונים באתר, בעיקר כותרות ובלוקים שונים של טקסט.
  • תמונה ראשית - התמונה שמופיעה ב-header, הכותרת של כל עמוד.
  • לוגו - הלוגו של האתר, בדרך כלל מופיע לצד כותרת האתר, או ב-header.
  • favicon - האייקון הקטן שמופיע בדרך כלל בלשונית האתר בדפדפן, ולעיתים גם בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש.
  • רקע - באפשרותכם לבחור מה צבע הרקע של האתר ובמידה ואתם מעוניינים בתמונה, מה תמונת הרקע או לפחות הטפט שיהיה ברקע.
  • העמוד הראשי - חשוב מאוד: מה יופיע בעמוד הראשי כשנכנסים לאתר. האם עמוד מסוים שנגדיר או עמוד כללי?

בחלק מהמקרים, להגדרות כגון אלה, בעיקר הטריוויאליות מהן, יוקדו עמודים מיוחדים.
לאחר ששיניתם הגדרה כלשהיא חשוב לשמור אותה ולפרסם, אחרת שום דבר לא ייקלט במערכת.

ווידג'טים

ישנם איזורים מיוחדים באתר שניתן להציג בהם את מה שנקרא widgets - רכיבים המציגים מידע דינמי בצורה קומפקטית ונוחה. הנוחות מתבטאת בכמה דרכים:

  1. מבחינת המתכנת, ניתן להזיז את האיזורים האלה כ"בלוקים" יותר בקלות.
  2. אפשר להחליט בקלות אילו תכנים יופיעו באיזורים האלה, באמצעות גרירה drag & drop.

בעקרון, כל תוכן יכול להיות מוצג גם כרכיב "רגיל" וגם כווידג'ט, מבחינה תכנותית. הפרמטר העיקרי הוא עיצובי.

בדרך כלל כרכיב ווידג'ט מציגים תכנים כגון:

  • טפסים - בניית לידים, צור קשר, הרשם לניוזלטר וכו'
  • רשימות: קטגוריות, עמודים נבחרים, פוסטים אחרונים, הכי פופולרי, תגובות אחרונות, הפניות.
  • תפריטים צדדיים
  • ארכיון
  • אודות

כשגוררים את הרכיבים בעמוד הווידג'טים בממשק הניהול, מספיק להניח את הווידג'ט בבלוק המסוים, והמיקום יישמר אוטומטית. לעומת זאת, אם רוצים לערוך את התוכן, חייבים לשמור אותו על מנת שיתעדכן.

חשוב לדעת כמה דברים נוספים על ווידג'טים:

  1. ניתן להציב רכיבים בתיבת הווידג'טים רק אם הם הוגדרו ככאלה. על מנת שיוגדרו, צריך לתכנת אותם.
  2. לא ניתן לכתוב קוד בתיבות הטקסט בווידג'טים. כמו כן, אי אפשר להציב shortcodes.
  3. במקרים בהם מימדי הווידג'ט נקבעים ידנית, קשה להתאים אותם לרזולוציות מסך שונות.

תפריטים

טיפוס הנתונים "תפריט" הינו למעשה רשימה של הפניות, שברוב המקרים הינן פנימיות, כלומר לעמודים בתוך האתר. ומאחר שכך, מנגנון ה"תפריטים" של וורדפרס כולל ממשק ידידותי שמאפשר בקלות להרכיב את הרשימות הללו - כולל מספרים סידוריים מזהים של תפריטים, הגדרה של תפריטים על פי שמות, התאמה של תפריטים למיקומים מוגדרים מראש באתר וכו'.
לצורך העניין, אם עבור התבנית הוגדרו תפריט "ראשי" (primary) ותפריט "תחתון" (footer), ויצרנו שני תפריטים שמספרם 1 ו-2, נוכל בקלות להתאים את תפריט 1 ל-primary ואת תפריט 2 ל-footer. במידה ואנו רוצים להחליף תפריט, נוכל ליצור תפריט נוסף שיסומן אוטומטית במס' חדש (לדוגמה: 3) ואת התפריט הזה להגדיר כ-primary. את הפעולות הללו מבצעים ב"ניהול מיקומים".

הגדרת תפריטים

  1. בשלב הראשון נבחר אם אנו רוצים לערוך תפריט קיים או ליצור חדש.
  2. במידה ועורכים תפריט קיים, בוחרים אותו. אחרת, כותבים בתיבה המתאימה את שם התפריט שנרצה ולוחצים "צור תפריט".
  3. בוחרים מהרשימה בחלק הימני של המסך את הקישורים שנרצה לצרף לרשימה - עמודים, פוסטים, קטגוריות, קישורים שנגדיר בעצמנו וכו', ומוסיפים אותם בעזרת "הוסף לתפריט".
  4. את הסדר של הקישורים שהוספנו, נוכל לבחור בעזרת גרירה drag & drop. ב"הגדרות תפריט".
  5. ניתן לשנות את כותרת הפריט לשם שנרצה, ששונה מברירת המחדל, שהינה שם העמוד המקורי.
  6. בהגדרות תפריט נוכל להגדיר את עמודים חדשים שניצור יתווספו אוטומטית לתפריט (ואז הוא "יתפח" בלי לשאול אתכם, במידה ויצרתם עוד עמודים, אל תתפלאו).
  7. את מיקום התפריט בתבנית בוחרים ב-checkbox בתחתית המסך.
  8. יש לשמור את התפריט לאחר שמסיימים את העריכה, אחרת הוא לא ייקלט במערכת.


ניהול משתמשים

הרשאות

וורדפרס הינה סביבה רבת משתמשים. למעשה, כל סביבה היא בעלת שני משתמשים לפחות - אתם, שעומדים מהצד האחד של האתר, והגולשים שעומדים בצד האחר, הקורא, של האתר. אלא ש"שרשרת המזון" רחבה יותר וכוללת עוד כמה תפקידי ביניים, שנועדו בעיקר לאפשר עבודת צוות ולהוריד את העומס ממנהל האתר, שמעתה לא חייב לעסוק בעריכת תוכן אלא רק בפן הטכנולוגי של המערכת.

ההבדל בין התפקידים נוגע בהרשאות שיש לכל משתמש לכל אחד מהתהליכים במחזור החיים של המידע:

  • כתיבה
  • עריכה
  • פרסום
  • אדמיניסטרציה - כל מה שמסביב

הבדל נוסף נוגע לפעולות שמשתמש יכול לנקוט כלפי משתמשים אחרים:

  • לקרוא אותם (לגשת למידע שלהם)
  • לערוך אותם
  • להחליט מה יפורסם ומה לא
  • לשנות את ההרשאות שלהם

מדרג התפקידים מפורט להלן:

  1. גולש רגיל - יכול לקרוא בלבד ולהגיב, במידה והתגובות לא מחייבות הרשמה. ההרשאה היחידה שיש לו היא קריאה.
  2. מנוי - יכול לקרוא בלבד ולהגיב. יכול לערוך את פרטי החשבון שלו.
  3. תורם - יכול ליצור פוסטים חדשים, אך לא לפרסם אותם. גישת עריכה רק לתכנים שלו.
  4. כותב - יכול ליצור פוסטים חדשים וגם לפרסם אותם. גישת עריכה רק לתכנים שלו.
  5. עורך - יכול ליצור פוסטים ולפרסם אותם, יכול לאשר פרסום של משתמשים אחרים. גישת עריכה לכל התכנים באתר.
  6. מנהל - מעבר לתפקידים של עורך, יש לו גישה לכל הפונקציות האדמיניסטרטיביות של האתר, בין השאר: עיצוב, תפעול, תחזוקה וכו'.

רישום לאתר

ניתן להוסיף משתמשים לאתר בצורה ידנית באמצעות ממשק הניהול, אך ניתן גם לאפשר לכל גולש להרשם בכוחות עצמו. גולש שנרשם "יעלה אוטומטית בדרגה", מ"גולש רגיל" ל"מנוי" (אלא אם הוגדר אחרת. אם מדובר לדוגמה בפורום, הגולש יוכל גם לכתוב ולפרסם פוסטים שלו עצמו).

איך מוסיפים משתמש חדש?
איך מאפשרים הרשמה עצמאית לאתר?
לאחר שמשתמשים תרמו תכנים, איך עורכים אותם?

פרופיל משתמש

בתהליך ההרשמה יבחר הגולש שם משתמש וסיסמא, וייפתח לו פרופיל באתר, בו יוכל להזין את פרטיו ואת תמונתו, ואלה יהיו בשימוש בכל פעם שיידרש הדבר. לדוגמה, כשהוא מגיב, במידה והזין תמונה ושם, הם יופיעו בסמוך לתגובה שלו.

איך עורכים את פרופיל המשתמש?
איך משנים סיסמת גישה למערכת?

הגדרות האתר

הגדרות האתר פתוחות רק למנהל האתר - בעל הרשאת admin (שלו גם פתוחות אפשרויות העיצוב לעיל, מה שלא לשאר המשתמשים). במסגרת ההגדרות ניתן לקבוע כל מיני פרמטרים הנוגעים ל"מסביב" של האתר. ברשימה הבאה מפורטים חלק מהם, כשבסוגריים הסקציה שבה ניתן למצוא את המקום בו שולטים על כך:

  • האם משתמשים יכולים להרשם בעצמם לאתר? (כללי)
  • מה אזור הזמן? (כללי)
  • איך יופיעו התאריכים - ספרים, שמות חודשים, סדר ההופעה של הימים והחודשים וכו' (כללי)
  • אם מעלים פוסט ולא מציינים קטגוריה או סוג תוכן - איך הוא יוגדר בכל זאת? (כתיבה)
  • האם ניתן להעלות פוסטים באמצעות שליחה למייל? (כתיבה)
  • כמה פוסטים יופיעו בכל עמוד מעמודי הארכיון, ואיך הם יוצגו (קריאה)
  • האם להסתיר את האתר ממנועי החיפוש? (קריאה)
  • הגדרות תגובות - האם לחסום תגובות באופן גורף? אילו תגובות לחסום באופן אוטומטי וכו'? (דיון)
  • האם להודיע כשיש תגובה לפוסט? (דיון)
  • גדלי ברירת מחדל של תמונות (מדיה)
  • מבנה הכתובות של האתר - האם מס' סידוריים של פוסטים? האם מילים? האם ניתן יהיה לזהות מהכתובת של הפוסט באיזה פוסט מדובר? (מבנה קישורים)

כמו כן, מופיעים בהגדרות האתר פרמטרים שמופיעים גם ב"התאמה אישית" בעיצוב

  • מה העמוד הראשי של האתר (קריאה)
  • שם האתר והתיאור שלו (כללי)

הקדמה – המבנה הכללי של המערכת
ממשק המשתמש של וורדפרס